پیام کوتاه ترک تباران افغانستان مقیم انگلستان به آقای شفق والی ولایت فاریاب
محمد همایون سرخابی  محمد همایون سرخابی

لندن 31 ماه آگوست2011

 

                         

  عیب است بلند  کشیدن  خود  را ----  از جمله  خلق  بر گزیدن خود  را             

از مردمک دیده بباید آموخت  ----  دیدن همه کس را و نه دیدن خود را             

انتشار خبر مضحک نامگذاری یکی از چهار راهی های معروف شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب به نام والی کنونی ولایت فاریاب آقای عبدالحق شفق نتنها این کمترین بل هزاران هموطن دیگر ما را گیج و حیرت زده ساخت .                                                                                     

با درد و دریغ فراوان نظام مافیایی کنونی وابسته به دشمنان تاریخی مردم افغانستان چنان فضای خودکامگی و بی بند باری را به سکوی افتضاح و رسوایی آن رسانده است که ، تاریخ کشور ما کمتر نظیر آنرا به حافظه دارد . بعضی از والیان خود کام و فاسد با پیروی از روش حکومت بی کفایت مرکزی ، خویشتن را اختیار دار کل ساحهء قلمرو ولایت خود پنداشته و هر آنچه دل تنگ شان حکم می نماید بدون درنگ آنرا در منصه  تطبیق و اجرا قرار میدهند .                           

آقای شفق والی بر حال ولایت فاریاب نیز یکی از این قماش چهره های خود خواه و جاه طلب است ، که قبل از مرگ یکی از چهار راهی های معروف شهر زیبا و تاریخی میمنه را به نام خود نامگذاری و مسمی نموده است . ( نه محقق بود نه دانشمند  ! ! ! )                                       

این مردک ساده لوح که بیشترین ایام زندگی و دوران نکبت بار ماموریت خویش را در کنار ولی نعمتهای خود در کشور ایران سپری می نماید ، بنابر وابستگی های ایدیولوژیک و سیاسی با سردم داران نظام آخوندی  ، مذبوحانه  تلاش میورزد تا با چنین ژست های کودکانه و خود مهتر بینی های کاذب و نام گذاری های مضحک ، خود را در ردیف شخصیت های طراز اول سیاسی کشور قرار بدهد .                                                                                                    

یکی از منتقدین سرسخت این مردک خود خواه و جاه طلب ، محترم آقای محمد کاظم امینی  شاعر نستوه ، نویسنده توانا و شخصیت مدبّر و پر تلاش فرهنگی ولایت فاریاب است که ، متاسفانه به تاریخ 28 ماه آگوست 2011 در منزلش در شهر میمنه از سوی افراد ناشناس مورد سوی قصد ، ضرب و شتم بی رحمانه  قرار گرفت ، ولی بعد از مقاومت دلیرانه و تحمل ضربات و جراحات شدید خوشبختانه از مرگ حتمی نجات حاصل نمود و اکنون در شفاخانه مرکزی شهر میمنه تحت مداوا قراردارد .                                                                                                      

محترم محمد کاظم امینی این فرزند صدیق فاریاب و دلیر مرد نامدار کشور از جمله آن چهره های معدود آشنا و منتقدین سرسخت دولت مافیایی افغانستان است که همه شهروندان شریف ولایت فاریاب و حومه به شخصیت والای آن ارج و احترام میگذارند .                                            

از مدت ها است که نامبرده به صورت دوامدار در جراید آزاد ملی طی مقالات متعدد پرده از روی جنایات هولناک و واقعیت های تلخ کارمندان فاسد کشور بر میدارد و کار نامه های نمایشی آقای شفق ، از جمله (  نامگذاری تهوع آور یکی از چهار راهی های شهر را )  به باد انتقاد گرفته و آن را خلاف همه موازین قبول شده اجتماعی و ارزش های فرهنگی و اخلاقی جامعه بر شمرده است . محترم محمد کاظم امینی این روئین تن نستوه در مصاحبه مطبوعاتی با خبر نگار شبکه تلویزیون جهانی آریانا از بستر مریضی در شفاخانه با صراحت بیان نمود که این سوی قصد نافرجام از سوی عمال والی خود کام ولایت فاریاب که فعلاً در کنار خانم ها و خانواده های خود در عیش و عشرت در ایران به سر میبرد سازماندهی گردیده است .                                     

این قلم بدست بیباک ضمناً بیان نمود ، از مدت ها است که او مورد تهدید تلفنی قرار داشته و حتی از طریق نشریه دولتی (جریده فاریاب ) نیز مورد تهدید قرار گرفته است . که خوشبختانه جناب ایشان جریان  تهدیدات را طور مستند و تحریری به استحضاری ریاست امنیت ملی و کمیسیون مستقل حقوق بشر ولایت فاریاب نیز رسانیده است .                                                         

مجتمع فرهنگی ولایت فاریاب که در چار چوب نهاد ها و انجمن های مدنی و فرهنگی آن ولایت  فعالیت می نماید ، با آگاهی دقیق از کنه موضوع با صدور قطعنامه ای ، این عمل وحشیانه ، زشت و غیر انسانی تروریست ها و سازمان دهنده گان آنرا شدیداً تقبیح و محکوم نموده و از کمیسیون مستقل حقوق بشر و سایر ارگان های دولتی و نهاد های حراست از قانون ، آزادی بیان و جامعه مدنی تقاضا به عمل آورده است ، تا هرچه زود تر عاملین قضیه را شناسایی و به ارگان های عدلی و قضایی معرفی نماید .                                                                              

سوال عمده و اساسی در اینجاست ، چرا والی ولایت فاریاب که ممثل اراده دولت و مسئول تامین امنیت شهروندان است در برابر یک چنین انتقاد سالم و سازنده ، مرتکب چنین عمل شنیع ، تروریستی و غیر انسانی گردیده است ؟                                                                        

آقای شفق باید خوب بداند که این عمل قبیح و زشت او هرگز بدون پاداش باقی نخواهد ماند .       

مکن گردن فرازی تا نسازد دهر پا مالت  ---  که نی آخر به جرم سرکشی ها بوریا گردد .         ترک تباران افغانستان مقیم انگلستان از شخص محترم حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان ، محترم عبدالروف ابراهیمی رئیس شورای ملی ، کمیسیون مستقل حقوق بشر و سایر نهاد های جامعه مدنی افغانستان جداً تقاضا مینمایند تا در این زمینه توجه جدی مبذول نموده و عاملین اصلی این جنایت را در پای میز محاکمه بکشانند ، تا برای سایر زور گویان دد منش کشور که به نیروی بیگانگان به اریکه قدرت تکیه زده اند درس عبرت گردد . در غیر آن ما مجبور خواهیم شد تا با راه پیمایی های گسترده در برابر اداره مرکزی سازمان عفو بین الملل که خوشبختانه مقر آن در لندن قرار دارد جهت تامین حق و عدالت ، خواهان محاکمه تروریست ها بگردیم .                   

و من الله التوفیق               


August 31st, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها